Praat over de dood, niet eroverheen.

Sire

Praat over de dood, niet eroverheen

De dood is een onderdeel van ons leven. Toch praat ruim 1 op de 3 mensen nooit over de dood. Terwijl het juist waardevol is om samen bij de dood stil te staan, erover te praten en elkaar daarbij te helpen. Wij mochten meewerken aan de campagne voor SIRE en waren verantwoordelijk voor alle social content.

Praat over de dood, niet eroverheen. Praat over de dood, niet eroverheen. Praat over de dood, niet eroverheen. Praat over de dood, niet eroverheen. Praat over de dood, niet eroverheen.

#Intro

Herkenbaar

In samenwerking met andere bureaus zijn er herkenbare situaties geschetst over het praten over de dood. Dit zowel in bewegend als stilstaand beeld. Dé plek waar vervolgens een gesprek op gang kan komen is social media. Alle content is daarom doorvertaald naar social, aangevuld met social content. Op deze manier stimuleren we interactie en kunnen we het gesprek aan gaan. 

Praat over de dood, niet eroverheen Praat over de dood, niet eroverheen.

Praat over de dood, niet eroverheen Praat over de dood, niet eroverheen.

#Interactie

Samenwerken

Op het moment dat we interactie gaan opzoeken, is het natuurlijk heel belangrijk dat iedereen zich ook echt gehoord wordt. In de reacties zit veel emotie, en daar gaan we op een gepaste manier mee om. Ons social webcare team heeft, in samenwerking met SIRE, een sterke strategie neergezet, en op alle reacties is met veel gevoel en liefde in gegaan.

 

#Results

Succes

In totaal had de campagne een media bereik van ruim 13 miljoen, waarvan uit social maar liefst een organisch bereik van 10 miljoen! De gemiddelde interactieratio op Twitter, LinkedIn, Instagram en Facebook was 3,2%. Een resultaat waar we trots op mogen zijn dus.