Growing with Instax
Instax
Growing with Instax
Herinneringen maken, uitprinten en delen. Dat is waar instax voor staat, wereldwijd. Met hun pay-off; ‘Don’t just take, give” proberen ze mensen te laten zien dat je met hun producten herinneringen niet alleen vast kunt leggen. Je herinnering wordt direct geprint, en je kunt hem delen met iedereen.
#focus
Organisch
Als onderdeel van Fujifilm is instax wereldwijd een groot en bekend merk. Daarbij heeft instax alles in zich om een love-brand te worden. Ze zijn niet alleen de grootste in Nederland, maar er wordt ook het meeste over hen gesproken op social. Hét merk dus om een organische community omheen te bouwen. We zijn begonnen met sterke organische strategie voor het merk, en hebben dit uitgebouwd naar fantastische resultaten met een onwijs actieve following-base.
#essentieel
Authentiek
Wij zijn begonnen met een aantal zaken die essentieel zijn. Denk hierbij aan het maken van echte en authentieke content waar de doelgroep zich mee kan identificeren. Maar ook het delen van user generated content, om de verbinding met de community meer op te zoeken. Daarnaast zijn ook het schrijven van pakkende copies, en het actief onderhouden van community management ongelooflijk belangrijk in dit proces.. En hoe we dit realiseren? Een aantal van onze Monkeys zijn letterlijk de doelgroep van instax. Deze creatievelingen begrijpen dus als geen ander waar de doelgroep op social op zit te wachten. Daardoor is alle content spot on!
#results
Keep on growing
De community en de volgers van instax blijven nog altijd groeien. In het afgelopen jaar zijn we zelfs iedere maand met ongeveer 100 volgers per maand organisch gegroeid op Instagram, hoe vet! Daarnaast is het uiteraard belangrijk om de doelgroep met Instax te laten engagen. De hashtag #instaxer is hier een goed voorbeeld van. Deze hashtag is in het leven geroepen voor échte Instax-ambassadeurs. Onder deze Instax-ambassadeurs zijn steeds meer actieve volgers die samen met #instaxer content maken en aanleveren.
Maar natuurlijk niet alleen op Instagram groeit instax. Ondanks dat Facebook niet altijd meer het meest actief gebruikte kanaal is, groeien we ook daar. We hebben bewust de kanalen-mix uitgebreid met Pinterest, met het resultaat dat op Pinterest heel veel mensen goed aanslaan op het merk instax. Een mooie toename in het gebruik van de producten en de gebruikers zijn actief op zoek naar inspiratie. Hier zien we dus ook dat een community niet altijd te bouwen is op één plek, maar blijf als merk actief zoeken naar waar je doelgroep zich bevindt.