Check op TikTok, Check!

Check

Check op TikTok, Check!

Check heeft de afgelopen jaren veel bereikt als het gaat om nieuwe gebruikers en nu wordt het tijd om ze ook als voorkeursmerk neer te zetten. Daarbij is TikTok hét kanaal want niet alleen de jonge doelgroep op dit platform te vinden is. Wij hebben een sterke TikTok strategie neergezet en zijn verantwoordelijk voor productie/creatie van de content.

Check op TikTok, Check! Check op TikTok, Check! Check op TikTok, Check! Check op TikTok, Check!

#Intro

Wie kent Check niet?

Wie kent Check niet? In meer dan 10 steden kun je de paars en witte scooters overal terug vinden, zeker in het centrum. Check heeft in de afgelopen jaren een naam gemaakt als één van de pioniers op het gebied van deelvervoer in Nederland. Als marktleider is het voor Check heel belangrijk om een voorkeursmerk te blijven en daarom is zichtbaarheid bij de doelgroep onwijs belangrijk. 

#Aanpak

Social strategie

Voor Check is TikTok hét geschikte kanaal voor meer naamsbekendheid, bereik en om hun verhaal te vertellen. Wij hebben vanuit hun eigen marketingstrategie een nieuwe en sterke TikTok strategie neergezet en hebben gelijk de eerste stappen gezet op het platform. We zijn begonnen met het maken van herkenbare en passende formats, om deze vervolgens organisch te gaan testen bij de doelgroep.

We leren van TikTok welke formats het beste werken voor de doelgroep, waarbij het erg belangrijk is dat we in het creatieve proces rekening houden met de sounds en de trends van TikTok. Dit combineren met de USP’s en het verhaal dat Check aan de doelgroep wilt vertellen.

#Result

Dit is pas het begin!

Het doel was niet om simpelweg reclame te maken, maar de gebruikers het gevoel geven dat ze zich met Check kunnen identificeren. Dit resulteerde al snel in veel succes. Binnen een maand hebben we ruim 160k organische views gerealiseerd, en dit is pas het begin!!