Veel bedrijven bevinden zich ook op Facebook. Mede daardoor is het van belang dat jij uitblinkt in het nieuwsoverzicht. Maar let op het is niet meer vanzelfsprekend dat je resultaat behaald op Facebook, ook hier wordt het algoritme steeds ingewikkelder. Lees verder als je wilt weten welke fouten nog veel ondernemers maken op Facebook en voorkom dat jij dit ook gaat doen.

Delen wanneer het mij uitkomt

Veel ondernemers plaatsen iets op Facebook wanneer het hen uitkomt, dit noemen we inconsistente communicatie. Niet met regelmaat posten op Facebook zorgt ervoor dat je organisch ontzettend naar beneden zakt, hierdoor ben je nauwelijks zichtbaar voor je doelgroep. Zorg er dus voor dat je consistent post. Tip? Maak een content planning en zorg ervoor dat je weet wanneer je wat kan posten.

Reclame

Alleen maar praten over je eigen producten en diensten is niet altijd interessant voor je doelgroep. Sociale content is erg belangrijk, zorg daarom voor menselijkheid en empathie in je berichten. Ga op zoek naar interesses die aansluiten bij de producten en/of diensten die jij aanbiedt en zorg voor een gezonde combinatie van promotie en ‘fun-content’.

Zoveel mogelijk content delen

Vaak denken ondernemers ‘hoe mee, hoe beter’, maar het is juist belangrijk dat je kijkt naar de relevantie van een bericht. Heel belangrijk: post alleen wanneer het van toegevoegde waarde heeft naar jouw doelgroep toe. Een overkill aan berichten zorgt ervoor dat mensen je wegscrollen of dat je minder reacties krijgt. Hierdoor worden jouw berichten minder zichtbaar.

Op alle kanalen hetzelfde plaatsen

Naast Facebook heb je ook veel andere kanalen, zoals Instagram en LinkedIn. Tegenwoordig kan je vaak met één knop een bericht reposten, dit is erg makkelijk en zorgt ervoor dat ondernemers dit snel doen. Dit is niet de bedoeling, vaak hebben de verschillende kanalen ook andere doeleinden. Zorg dat je voor elk kanaal goed uitzoekt welke doelgroep je moet bereiken en pas daar je berichten op aan.

Kortom let goed op wanneer, hoe vaak en wat je post op Facebook! Wil je meer weten over social media of wat wij hierin voor je kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op!