Think
Thinking that makes Younique
Eerst denken, dan doen. Daar zijn we goed in. We betrekken onze strategen in dit proces. We zetten de meest geschikte Bokito’s samen. Wellicht voegen we een Monkey toe om stevig vast te houden aan de laatste trends

(Online) Marketing Strategie
Om samen tot een fundamentele marketing strategie te komen gaan we onze jungle in. Tijdens deze Strategie-Safari gaan onze Bokito’s voornamelijk beginnen met luisteren. Jij komt met jouw verhaal, ervaringen, ideeën en plannen. Wanneer jij het gevoel hebt dat je ons alles hebt vertelt, gaan wij vragen. We gaan vragen stellen die je misschien niet altijd verwacht, maar die absoluut leiden tot het fundament van jou marketing strategie.
Vervolgens gaan wij onze kennis halen uit brancheonderzoeken, data en analyses. Samen met jou gaan we jouw doelgroep zo duidelijk en concreet mogelijk definiëren. Hier heb je voor altijd profijt van. We leren onszelf aan om te denken zoals de doelgroep denkt. Wie is de doelgroep? Hoe gedragen zij zich? Waarom? Welke invloeden bestaan hierop? Hoe kunnen we deze groep bereiken? Met welke boodschap? We maken buyer persona’s om precies te weten voor wie wij gedurende het gehele proces denken.
Ohja; het voordeel van onze Bokito’s is trouwens dat zij écht op de hoogte zijn van de laatste trends en ontwikkelingen. Dat komt omdat zij tijdens projecten samenwerken met Monkeys. Voer ze niet tijdens deze Strategie-Safari, maar vragen naar bijvoorbeeld TikTok zal je versteld doen staan!
Uiteindelijk werken we naar een (groei)doelstelling toe. We zorgen ervoor dat deze concreet op papier komt, zodat we allebei weten waar we het voor doen! De Strategie-Safari zit erop. Jij verlaat de jungle met opgeheven hoofd. Wij gaan aan de slag en we weten zeker dat we dezelfde taal spreken.
Concepting
Ken je het gevoel dat je hoofd vol zit met fantastische ideeën? Je ziet het he-le-maal voor je! In deze fase gaan wij ervoor zorgen dat iedereen het letterlijk ‘voor zich kan zien’. We vertalen de hersenspinsels naar beeld en geven hier invulling aan. Wat ga je vertellen als bedrijf en/of merk en hoe ga je dat doen
Hiervoor werken we een merkidentiteit uit. Dit bestaat uit een logo, huisstijl en beeldtaal. We nemen hier de tijd voor, en zorgen ervoor dat alles tot in detail klopt. Dit concept is namelijk het fundament waar we in de komende jaren alles op kunnen bouwen. We zorgen dat de wortels ervan net zo stevig in de aarde staan als die van onze meest vruchtbare bananenboom.
We blijven trouwens niet bij beelden, ook de tone of voice wordt meegenomen in de concept-fase. Zoals we al zeiden; alles moet kloppen! Het ontwikkelen van een concept kan overigens plaatsvinden voor een nieuw bedrijf, merk, product en/of dienst.
Campagne Ontwikkeling
Yes! We gaan een campagne ontwikkelen!!
We beginnen met een blanco vel papier. We trekken Bokito’s, MasterMonkeys en Monkeys bij elkaar die waarde kunnen toevoegen in het bedenken van jouw super-toffe campagne. Samen hebben we vooraf vastgesteld wat het budget is voor een safari. Wij kunnen in onze jungle namelijk overal mee omgaan; van tent-safari’s tot de meest luxe jungle-tochten.
Onze eerste uitdaging is bepalen welk product of welke dienst we samen met jou gaan pushen. Welk product/dienst heeft de grootste afzetmarkt? Waar wordt online het meeste op gezocht? Sommige vragen kun je waarschijnlijk zelf beantwoorden, maar andere vragen leggen wij neer bij onze Bokito’s en/of MasterMonkeys. Veel antwoorden zijn namelijk online te vinden, als je maar weet waar je moet zoeken!
Wanneer duidelijk is welk product of welke dienst we gaan pushen, kunnen we beginnen met het vaststellen van de doelgroep. Misschien hebben we dit al samen gedaan tijdens de Strategie-Safari. Zo niet; dan gaan we dit eerst uitwerken. Wanneer we buyer persona’s hebben kunnen we onze tocht voortzetten.
Gebruiken we brievenpost, rooksignalen, een social media kanaal of gaan we toch voor Micro-Influencers? Wanneer duidelijk is welk doel en welke doelgroep de campagne heeft is het kiezen voor het juiste kanaal ‘peanuts’ voor onze Bokito’s!
Wanneer alle bovenstaande keuzes definitief zijn gemaakt gaan we naar het meest toffe gedeelte voor onze creatives; content maken! Wellicht heb je al beelden die we zouden kunnen gebruiken, dan kunnen we snel aan de slag met het inrichten van de campagne om vervolgens live te gaan! Wanneer dit niet zo is kunnen we een keuze maken voor video, foto, graphic design en/of copywriting! Uiteraard houden we met de campagne rekening met de opvolging die een campagne dient te krijgen. Moet er bijvoorbeeld een product aangeschaft worden door de doelgroep, of is het een begin van een lange buyer-journey
Als de content gereed is gaan we richting de Social Ads of Google Ads om ervoor te zorgen dat we precies de doelgroep gaan bereiken die wij willen bereiken!
Contact
Denk jij dat wij iets voor jou kunnen betekenen? Neem contact met ons op, en we nodigen je graag uit in onze jungle!
Create Cases.



We kunnen nog veel meer.
Wij kunnen jouw dromen visualiseren. Dat kan met toffe video’s of pakkende afbeeldingen. Het kan met aansprekende grafische creaties. Het kan met pakkende teksten die je tot het einde wilt blijven lezen. En het kan met websites waar je iedere dag op terecht wilt komen. Dit alles komt samen in campagnes die je voor altijd bij zullen blijven.
Er komt tegenwoordig zóveel informatie op ons af. Hoe ga je jouw doelgroep bereiken? Door op te vallen. Door anders te zijn. Met je verhaal en met de mensen die het verhaal vertellen. Online geloven we mensen, bedrijven vertrouwen we steeds minder. Wij bouwen communities en helpen je fans het verhaal zelf te vertellen. Dan bereik je écht je doelgroep.
Heb jij het gevoel dat je meer zou kunnen bereiken met je socials of je website beter vindbaar kunt maken in google? Natuurlijk kunnen wij dit voor je oppakken, maar we kunnen jou natuurlijk ook leren hoe je dit op de beste manier zelf kunt doen. In de Marketing Academy Tree leren we je alle marketing ins en outs!