Jumbo Supermarkten

Landelijke Integrale Campagne

Jumbo Supermarkten groeit snel, heel snel. Na de overname van Super de Boer, C1000 en Emté is deze supermarktketen uitgegroeid tot de op één [FV1] na grootste supermarkt van Nederland. Inmiddels telt Jumbo zo’n 80.000 medewerkers en meer dan 600 filialen in Nederland en België. Naast de reguliere supermarkten bedient de organisatie haar klanten ook met andere formules zoals Jumbo Foodmark, Jumbo City en LaPlace.

Oplossing

Met de landelijke en regionale campagnes is het belangrijk dat Jumbo opvalt. We maken dus veel gebruik van video, bovendien doet dit het ook[FV2]  veel beter in de algoritmes van Facebook en Instagram. Maar we kijken uiteraard ook verder dan social media. Met regelmaat maken we gebruik van street-activation [FV3] campagnes om Jumbo op te laten vallen en ervoor te zorgen dat mensen voor Jumbo als (eerste) werkgever kiezen!

 Opvallen blijft de belangrijkste pijler in de landelijke en regionale campagnes die wij doen voor Jumbo. Je kunt natuurlijk opvallen door toffe en mooie content. Dit gebruiken [FV4] we voornamelijk op social media. Maar je kunt ook opvallen door écht anders te zijn dan anderen. En dat proberen we niet alleen met street activation, maar ook door op filiaalniveau vakkenvullers op te leiden tot mini-recruiters. SuperScouts noemen we hen. Zij weten namelijk precies hoe de sollicitant behandeld zou willen worden en bereiken met hun eigen kanalen dagelijks honderden van deze potentiële collega’s. Ohja, en ze spreken deze groep ook nog met regelmaat face-to-face. Iets waar menig corporate recruiter alleen maar van kan dromen, toch? 

Uitdaging

Door de ongelooflijke snelle groei van Jumbo Supermarkten wordt er vanuit Veghel niet alleen gezocht naar véél personeel voor in alle vestigingen door heel Nederland, maar over het algemeen zijn de kandidaten ook relatief jong. Met de snel veranderende trends is dit niet altijd de meest gemakkelijke groep om te bereiken. Want op welk social media kanaal zijn ze nu eigenlijk te vinden? En met welke boodschap kun je hen nog bereiken in een tijd waarin zij op een dag al onwijs veel prikkels te verwerken krijgen? 

Daarbij is het niet alleen lastig om déze groep te bereiken, überhaupt wordt het steeds lastiger je doelgroep te bereiken. We zijn daarom met Jumbo bezig hoe zij op filiaalniveau hun mensen kunnen activeren om het team op effectieve wijze uit te breiden. Dit gaat met succes. Daarnaast werken we ook landelijke campagnes uit, en zeker niet altijd op de meest voor de hand liggende wijze! 🙂

Resultaat

Er zijn inmiddels SuperScouts te vinden in ruim 10 filialen door heel Nederland. Daarnaast hebben we al tientallen campagnes mogen draaien voor Jumbo Supermarkten. Tof is dat dit zeker niet altijd gericht is op één doelgroep. Zo hebben we al campagnes bedacht en uitgewerkt voor onder andere nieuwe supermarkt medewerkers, distributie-medewerkers, Belgische collega’s, Foodmarkt medewerkers en bezorgers.

 

Hieronder een aantal toffe campagnes op een rij:

Jumbo Racedagen

Tijdens de vierde editie van de Jumbo Racedagen hebben wij een street activation uitgedacht en vervolgens ook in zijn geheel uitgewerkt. Met 100.000 bezoekers is dit evenement natuurlijk bij uitstek een plaats om nieuw personeel warm te maken voor een carrière bij Jumbo Supermarkten! 

Onze insteek was: zoveel mogelijk bereik! Wat veel partijen wel eens vergeten is dat de mensen die je overal ziet lopen en kunt benaderen, bijna allemaal bereik hebben op social media. Hiervan hebben wij heel bewust gebruik gemaakt! Samen met Photoflyer ontwikkelde wij een case voor om de polaroid foto’s heen die iedereen kon laten maken. Wanneer zij hier een foto van maakte en deze op hun kanaal plaatste met daarbij #jumbowerkt, maakte zij direct kans op een volledig verzorgde reis voor 2 personen naar de F1 in Abu Dhabi! * Hier nog even een stukje met hoeveel bereik we hier ongeveer mee hebben gecreerd*

Bezorger Video

Een video waarbij een dag in het leven van een medewerker wordt getoond is natuurlijk niets nieuws. Maar de manier waarop je dit doet kun je wel op een innovatieve manier aan pakken! En dat is precies wat wij hebben gedaan! Kijk maar eens naar onderstaande video, wil jij nu ook niet spontaan bezorger worden bij Jumbo Supermarkten? 🙂

Street-Activation Bezorgers

Boodschappen laten bezorgen is voor velen natuurlijk een uitkomst. Daarom wordt er ook steeds meer gebruik van gemaakt. Aan Jumbo dus om te zorgen dat zij deze groeiende vraag ook kunnen beantwoorden. Hiervoor zijn de bezorgers cruciaal! Wij bedachten een toffe street-activation en zijn in o.a. Amsterdam en Utrecht op pad te gaan om autodrop uit te delen, op te vallen en nieuwe bezorgers te werven! 

Integrale Boomerangs

Zoals we aan het begin van deze pagina al aangaven is het personeel bij Jumbo súper divers. Werken voor Jumbo B.V. is véél meer dan alleen vakken vullen of achter de kassa zitten. Om dat duidelijk te maken hebben wij niet gewoon de banen en bijbaantjes die Jumbo biedt in beeld te brengen, maar juist alle toffe momenten die je op je werkdag kunt meemaken! 

Uitdaging

Door de ongelooflijke snelle groei van Jumbo Supermarkten wordt er vanuit Veghel niet alleen gezocht naar véél personeel voor in alle vestigingen door heel Nederland, maar over het algemeen zijn de kandidaten ook relatief jong. Met de snel veranderende trends is dit niet altijd de meest gemakkelijke groep om te bereiken. Want op welk social media kanaal zijn ze nu eigenlijk te vinden? En met welke boodschap kun je hen nog bereiken in een tijd waarin zij op een dag al onwijs veel prikkels te verwerken krijgen? 

Daarbij is het niet alleen lastig om déze groep te bereiken, überhaupt wordt het steeds lastiger je doelgroep te bereiken. We zijn daarom met Jumbo bezig hoe zij op filiaalniveau hun mensen kunnen activeren om het team op effectieve wijze uit te breiden. Dit gaat met succes. Daarnaast werken we ook landelijke campagnes uit, en zeker niet altijd op de meest voor de hand liggende wijze! 🙂

Oplossing

Met de landelijke en regionale campagnes is het belangrijk dat Jumbo opvalt. We maken dus veel gebruik van video, bovendien doet dit het ook[FV2]  veel beter in de algoritmes van Facebook en Instagram. Maar we kijken uiteraard ook verder dan social media. Met regelmaat maken we gebruik van street-activation [FV3] campagnes om Jumbo op te laten vallen en ervoor te zorgen dat mensen voor Jumbo als (eerste) werkgever kiezen!

 Opvallen blijft de belangrijkste pijler in de landelijke en regionale campagnes die wij doen voor Jumbo. Je kunt natuurlijk opvallen door toffe en mooie content. Dit gebruiken [FV4] we voornamelijk op social media. Maar je kunt ook opvallen door écht anders te zijn dan anderen. En dat proberen we niet alleen met street activation, maar ook door op filiaalniveau vakkenvullers op te leiden tot mini-recruiters. SuperScouts noemen we hen. Zij weten namelijk precies hoe de sollicitant behandeld zou willen worden en bereiken met hun eigen kanalen dagelijks honderden van deze potentiële collega’s. Ohja, en ze spreken deze groep ook nog met regelmaat face-to-face. Iets waar menig corporate recruiter alleen maar van kan dromen, toch? 

Resultaat

Er zijn inmiddels SuperScouts te vinden in ruim 10 filialen door heel Nederland. Daarnaast hebben we al tientallen campagnes mogen draaien voor Jumbo Supermarkten. Tof is dat dit zeker niet altijd gericht is op één doelgroep. Zo hebben we al campagnes bedacht en uitgewerkt voor onder andere nieuwe supermarkt medewerkers, distributie-medewerkers, Belgische collega’s, Foodmarkt medewerkers en bezorgers.

 

Hieronder een aantal toffe campagnes op een rij:

Jumbo Racedagen

Tijdens de vierde editie van de Jumbo Racedagen hebben wij een street activation uitgedacht en vervolgens ook in zijn geheel uitgewerkt. Met 100.000 bezoekers is dit evenement natuurlijk bij uitstek een plaats om nieuw personeel warm te maken voor een carrière bij Jumbo Supermarkten! 

Onze insteek was: zoveel mogelijk bereik! Wat veel partijen wel eens vergeten is dat de mensen die je overal ziet lopen en kunt benaderen, bijna allemaal bereik hebben op social media. Hiervan hebben wij heel bewust gebruik gemaakt! Samen met Photoflyer ontwikkelde wij een case voor om de polaroid foto’s heen die iedereen kon laten maken. Wanneer zij hier een foto van maakte en deze op hun kanaal plaatste met daarbij #jumbowerkt, maakte zij direct kans op een volledig verzorgde reis voor 2 personen naar de F1 in Abu Dhabi! * Hier nog even een stukje met hoeveel bereik we hier ongeveer mee hebben gecreerd*

Bezorger Video

Een video waarbij een dag in het leven van een medewerker wordt getoond is natuurlijk niets nieuws. Maar de manier waarop je dit doet kun je wel op een innovatieve manier aan pakken! En dat is precies wat wij hebben gedaan! Kijk maar eens naar onderstaande video, wil jij nu ook niet spontaan bezorger worden bij Jumbo Supermarkten? 🙂

Street-Activation Bezorgers

Boodschappen laten bezorgen is voor velen natuurlijk een uitkomst. Daarom wordt er ook steeds meer gebruik van gemaakt. Aan Jumbo dus om te zorgen dat zij deze groeiende vraag ook kunnen beantwoorden. Hiervoor zijn de bezorgers cruciaal! Wij bedachten een toffe street-activation en zijn in o.a. Amsterdam en Utrecht op pad te gaan om autodrop uit te delen, op te vallen en nieuwe bezorgers te werven! 

Integrale Boomerangs

Zoals we aan het begin van deze pagina al aangaven is het personeel bij Jumbo súper divers. Werken voor Jumbo B.V. is véél meer dan alleen vakken vullen of achter de kassa zitten. Om dat duidelijk te maken hebben wij niet gewoon de banen en bijbaantjes die Jumbo biedt in beeld te brengen, maar juist alle toffe momenten die je op je werkdag kunt meemaken!