Instax

Instax is een merk van Fuji Film en zij hebben iets heel bijzonders. Zij hebben een camera die geen foto’s neemt, maar foto’s geeft! Letterlijk! Met de Instax camera’s geef je een leuk aandenken van je feestje of geef je je kantoor een facelift. Bij Monkeys & Bananas waren we er direct van overtuigd dat deze camera, juist nu, perfect past binnen onze leefwereld. Don’t just take, give!

Oplossing

Wat zou jij doen als je de bewuste keuze krijgt of je een foto neemt of geeft? Hoe tof is het dat je die keuze überhaupt kunt krijgen? Er zijn onwijs veel merken die juist in de tijd waarin we nu leven jaloers zullen zijn op deze propositie van Instax.

We gaan met acteurs aan de slag. De Instax-kerstman die wij hebben geregeld spreekt de acteurs aan. Zij doen zich voor als toevallige voorbijgangers, waaraan de kerstman vraagt of zij op de foto zouden willen. De kerstman geeft vervolgens direct de foto die uit de Instsax camera komt, en vraagt de persoon waaraan hij de foto bijna overhandigd of hij/zij de foto wilt houden of gaat weggegeven. Deze video wordt op social media geplaatst en vervolgens mag iedereen stemmen op de uitkomst. Later op de dag wordt de ‘antwoord-video’ online gezet en wordt de winnaar van de Instax camera bekend gemaakt! 

Uitdaging

Met de kerst in aantocht werden we uitgedaagd om na te denken over een toffe social media campagne voor Instax. Een week voor de start van deze gezellige feestdagen zette wij een team creatievelingen bij elkaar om een tof concept te verzinnen!

Bij Instax gaat natuurlijk alles om geven! Hoe vet is het dat zij een product hebben waarmee je foto’s geeft, waar de hele wereld tegenwoordig juist gewend is om foto’s te nemen. Maar geven is toch eigenlijk het allermooiste dat er is? En tijdens de feestdagen komt dit natuurlijk helemaal terug!

Resultaat

Na het opleveren van het script is het ons gelukt om binnen drie dagen alle definitieve video’s aan te leveren. In totaal ging het om 8 video’s, vier video’s waarin iemand uiteindelijk de vraag wordt gesteld of hij/zij gaat geven of nemen. En vier video’s waarin het antwoord wordt getoond. Tijdens het filmen werd hierbij ook rekening gehouden met de afmetingen van de video. De eerste 4 werden namelijk op de feed van Instax getoond, waarbij de laatste 4 juist op de story werden geplaatst. Dit zijn natuurlijk andere afmetingen!

Een stelletje, een broer en zus, moeder met kinderen en vader en dochter. Dat waren de acteurs die gevraagd werden voor deze campagne. Vanwege de tijdsdruk hebben wij besloten om ons eigen netwerk hiervoor in te schakelen, met succes! Ohja, en de kerstman moest ook nog even gefixt worden! Dit alles lukte ons binnen 1,5 dag! Kijk de video’s voor het verbluffende resultaat!

Uitdaging

Met de kerst in aantocht werden we uitgedaagd om na te denken over een toffe social media campagne voor Instax. Een week voor de start van deze gezellige feestdagen zette wij een team creatievelingen bij elkaar om een tof concept te verzinnen!

Bij Instax gaat natuurlijk alles om geven! Hoe vet is het dat zij een product hebben waarmee je foto’s geeft, waar de hele wereld tegenwoordig juist gewend is om foto’s te nemen. Maar geven is toch eigenlijk het allermooiste dat er is? En tijdens de feestdagen komt dit natuurlijk helemaal terug!

Oplossing

Wat zou jij doen als je de bewuste keuze krijgt of je een foto neemt of geeft? Hoe tof is het dat je die keuze überhaupt kunt krijgen? Er zijn onwijs veel merken die juist in de tijd waarin we nu leven jaloers zullen zijn op deze propositie van Instax.

We gaan met acteurs aan de slag. De Instax-kerstman die wij hebben geregeld spreekt de acteurs aan. Zij doen zich voor als toevallige voorbijgangers, waaraan de kerstman vraagt of zij op de foto zouden willen. De kerstman geeft vervolgens direct de foto die uit de Instsax camera komt, en vraagt de persoon waaraan hij de foto bijna overhandigd of hij/zij de foto wilt houden of gaat weggegeven. Deze video wordt op social media geplaatst en vervolgens mag iedereen stemmen op de uitkomst. Later op de dag wordt de ‘antwoord-video’ online gezet en wordt de winnaar van de Instax camera bekend gemaakt! 

Resultaat

Na het opleveren van het script is het ons gelukt om binnen drie dagen alle definitieve video’s aan te leveren. In totaal ging het om 8 video’s, vier video’s waarin iemand uiteindelijk de vraag wordt gesteld of hij/zij gaat geven of nemen. En vier video’s waarin het antwoord wordt getoond. Tijdens het filmen werd hierbij ook rekening gehouden met de afmetingen van de video. De eerste 4 werden namelijk op de feed van Instax getoond, waarbij de laatste 4 juist op de story werden geplaatst. Dit zijn natuurlijk andere afmetingen!

Een stelletje, een broer en zus, moeder met kinderen en vader en dochter. Dat waren de acteurs die gevraagd werden voor deze campagne. Vanwege de tijdsdruk hebben wij besloten om ons eigen netwerk hiervoor in te schakelen, met succes! Ohja, en de kerstman moest ook nog even gefixt worden! Dit alles lukte ons binnen 1,5 dag! Kijk de video’s voor het verbluffende resultaat!