Je leest het al in de titel, TikTok is het nieuwe social mediaplatform voor jongeren. Eind 2018 was het zelfs de meest gedownloade app en het heeft op dit moment meer actieve gebruikers dan Snapchat. Maar wat houdt deze app precies in en nog belangrijker waarom is het slim om dit te gebruiken als ondernemer?

Zo gebruik je TikTok

TikTok kan je vergelijken met Instagram, het verschil is dat je bij TikTok alleen video’s kan plaatsen. Wat wel overeenkomt is dat je een eigen profiel hebt, waarbij je kan zien hoeveel volgers en likes je hebt gekregen. Hoe plaats je een filmpje? Selecteer een herkenbaar lied, kies een tof effect, wees creatief, gebruik de juiste hashtags en delen maar!

TikTok en zijn algoritme

Niet alles van het algoritme is bekend net als bij vele andere kanalen. Wat we wel weten en wat kan zorgen dat een bepaalde video meer views heeft dan een andere is dat het eerste uur super belangrijk is. TikTok kijkt of de video in het eerste uur na het posten veel wordt bekeken tot het einde en of er veel op wordt gereageerd. Als dit het geval is dan vindt het kanaal jouw video erg waardevol, wat leidt tot meer bereik. Net als bij andere social mediakanalen is het van essentieel belang dat jouw pagina veel volgers heeft.

Begin nu met TikTok!

Op dit moment zal je met TikTok een jong doelgroep bereiken, maar in de toekomst zal dit zeker anders zijn. Het platform groeit ontzettend hard. Hoe vroeger je ermee begint, hoe groter de voordelen zijn. Doordat de app nog niet heel erg bekend is onder ondernemers, is er dus minder concurrentie. Door nu TikTok te gebruiken maak je een grote kans om snel veel volgers en autoriteit te genereren.

Kortom wil jij op dit moment een jonger doelgroep bereiken? Download TikTok dan nu en plaats video’s op jouw pagina. Wil je meer weten over andere social mediakanalen? Neem dan contact met ons op!