Ook in 2020 wil jij natuurlijk jouw bedrijf sterk met marketing kunnen ondersteunen. Social media blijft zich vernieuwen en aanpassen, dus moet jouw bedrijf dat ook doen. Let goed op, want deze 7 trends zijn belangrijke!

 

Meer de focus of persoonlijke berichten in plaats van massacommunicatie

Het benaderen van mensen doormiddel van openbare berichten heeft tot het heden altijd goed gewerkt, maar er is een ontwikkeling gaande. Mensen beginnen steeds minder de publieke kant van social media te gebruiken, en er vinden meer interacties plaats op de privégebieden van de platformen, zoals facebook messenger, what’s app en Instagram DM’s. Global web index heeft onderzocht dat steeds meer mensen gebruik maken van ‘private messaging apps’ om berichten te delen en dat er steeds minder mensen dit doen via publieke social media platformen.

 

Ook het persoonlijker maken van publieke content is belangrijk

Mensen zijn tegenwoordig niet meer zo snel onder de indruk van veel likes op de pagina’s van bedrijven. Tegenwoordig spreekt het juist mensen aan als er een persoonlijke/menselijke kant achter het bedrijf zit. Een goed voorbeeld van een bedrijf dat dit slim doet is bol.com. Laat mensen zien dat jouw bedrijf niet de klanten ziet als nummertjes, maar als personen waar zij interactie mee willen creëren. 


Influencers

Tegenwoordig is het begrip ‘influencer’ marketing voor de meeste bedrijven geen onbekende. Het is namelijk een manier van marketing die erg goed werkt, en deze zal in 2020 alleen nog maar effectiever worden om nieuwe klanten te bereiken.

 

Feiten en onderbouwde meningen

Mensen weten dat niet alles wat zij op internet lezen echt hoeft te kloppen. De term ‘fake news’ is ook steeds bekender onder de mensen. Zorg daarom dus dat wanneer je een bericht plaatst, dat bericht onderbouwd is met feiten of met goed beargumenteerde meningen.

 

Tik tok

Tiktok wordt steeds populairder en als bedrijf daarop inspelen is natuurlijk cruciaal. Lees deze blog om waarin we Tiktok uitleggen.

 

Social media marketing is de grootste vorm van B2B marketing

In het afgelopen jaar was social media marketing de grootste en meest effectieve vorm van marketing en de voorspellingen zijn dat deze groei zich voort blijft zetten.

 

De opkomst van VR en AR

Virtual reality en Augmented reality worden steeds vaker gebruikt voor marketing op social media. Een goed voorbeeld zijn de Instagram en Snapchat filters. 

 

Meer weten? Contacteer een van onze monkeys!