Nikko Toys

NIKKO toys, wereldmarktleider in Remote Controlled Cars!

Sinds 1958 werkt Nikko Toys aan het ontwikkelen en verkopen van op afstand bestuurbare auto’s, boten en tegenwoordig zelfs drones. Inmiddels hebben ze al verschillende producten die in de prijzen zijn gevallen, en werd één van hun bestuurbare auto’s in 2020 nog uitgeroepen tot speelgoed van het jaar in Europa. Met een hoofdkantoor in Hongkong en productievestigingen in de Verenigde Staten, Canada, Europa, Azië, Afrika, Australië, Zuid-Amerika en Nieuw-Zeeland is Nikko Toys een wereldspeler van formaat. De transitie naar online communicatie met consumenten was voor Nikko Toys een project van formaat. Voor Monkeys & Bananas de uitdaging om hen hierin te ontzorgen, en alle consumenten happy te houden!

Met ruim 260.000 volgers op Facebook kun je Nikko Toys een sterk online merk noemen. Ze zijn erg makkelijk te vinden en zeer toegankelijk. Dit is ook wat ze willen, de consument het gevoel geven dat ze altijd dichtbij en benaderbaar zijn. In webcare zorgt dit ervoor dat er veel berichten binnen komen, daarnaast zoeken we ook pro-actief berichten op waarin iets gezegd wordt over Nikko Toys; webdare. Op deze manier kunnen we reageren op alle online content over onze klant.

Webcare, everybody happy!

Een groot deel van de kinderen wordt direct enthousiast wanneer zij een bestuurbare auto zien, of er mee spelen. En niet alleen kinderen worden blij, bij menig persoon op leeftijd roept dit speelgoed ook direct nostalgische gevoelens op. Een gevoel dat iedereen moet behouden voor de rest van zijn of haar leven. Ook snapt iedereen dat er bij elektrisch speelgoed een kans bestaat dat iets niet helemaal werkt op de manier zoals het zou moeten. Dan is het aan ons de taak om ervoor te zorgen dat deze personen op de juiste manier geholpen worden. Soms zijn het relatief eenvoudige vragen over het product en de werking ervan. Het kan ook zijn dat de vragen gecompliceerder worden, en er nieuwe onderdelen naar de klant gestuurd moeten worden. Ook dit handelen wij netjes af, om Nikko Toys in de volledige webcare te ontzorgen. We houden alle social media kanalen reactief in de gaten, en reageren binnen 24 uur op berichten van over de hele wereld. Niet alleen social media is natuurlijk voor veel consumenten een eenvoudige manier om Nikko te bereiken, maar ook mail blijft een populair kanaal. Ook hier zorgen wij dat iedere klant binnen 24 uur een reactie heeft op zijn/haar vraag of opmerking.

Webdare, proactief reageren op social-users.

Er zijn ook social media gebruikers die openbare berichten plaatsen over Nikko Toys. Vaak enthousiast, maar soms ook kritisch. Bij Monkeys & Bananas zorgen wij dat hier pro-actief op gereageerd wordt. Op deze manier maken we fans van klanten, en wordt Nikko Toys éxtra benaderbaar. “Het is super tof om te zien dat mensen vaak verbaasd en enthousiast reageren wanneer zij onverwacht een reactie op hun post of reactie krijgen” zegt Farah. Farah is de projectmanager Webcare voor Nikko Toys. Samen met haar team van 3 personen zorgt Farah dat zowel de webcare als de webdare dagelijks vol enthousiasme wordt opgepakt.

Call me!

Contact met ons

In onze jungle zijn wij het beste te bereiken met rooksignalen. Maar je mag ook gewoon bellen, mailen, chatten, sms’en of een whatsaap’je sturen!

Monkeys & Bananas Breda

Nijverheidssingel 313
4811 ZW Breda

Monkeys & Bananas Rotterdam

Goudsesingel 136
3011 KD Rotterdam