Sinds 1958 werkt Nikko Toys aan het ontwikkelen en verkopen van op afstand bestuurbare auto’s, boten en tegenwoordig zelfs drones. Inmiddels hebben ze al verschillende producten die in de prijzen zijn gevallen, en werd één van hun bestuurbare auto’s in 2020 nog uitgeroepen tot speelgoed van het jaar in Europa. Met een hoofdkantoor in Hongkong en productievestigingen in de Verenigde Staten, Canada, Europa, Azië, Afrika, Australië, Zuid-Amerika en Nieuw-Zeeland is Nikko Toys een wereldspeler van formaat. De transitie naar online communicatie met consumenten was voor Nikko Toys een project van formaat. Voor Monkeys & Bananas de uitdaging om hen hierin te ontzorgen, en alle consumenten happy te houden!
Met ruim 260.000 volgers op Facebook kun je Nikko Toys een sterk online merk noemen. Ze zijn erg makkelijk te vinden en zeer toegankelijk. Dit is ook wat ze willen, de consument het gevoel geven dat ze altijd dichtbij en benaderbaar zijn. In webcare zorgt dit ervoor dat er veel berichten binnen komen, daarnaast zoeken we ook pro-actief berichten op waarin iets gezegd wordt over Nikko Toys; webdare. Op deze manier kunnen we reageren op alle online content over onze klant.