Datum 5 maart 2018

LinkedIn, de rechtsgeleerde onder de social media!

Laatst hebben wij jullie al warm gestoomd met het feit dat LinkedIn het nieuwe ondernemen is. Maar LinkedIn wordt steeds populairder en maakte een ongekende ontwikkeling door. Vooral het zakelijke platform heeft het laatste jaar een flinke metamorfose doorgemaakt. Om een voorbeeld te noemen, je kunt nu zoeken in het netwerk van je connecties. Het zou zonde zijn om hier geen gebruik van te maken.

Wees uniek!

Zorg ten alle tijden dat je jezelf kunt onderscheiden van de rest, zorg bijvoorbeeld voor een unieke headline. Dat zijn de 120 tekens die direct onder je naam staan op je LinkedIn-profiel. De headline wordt als eerste zichtbaar in de Google zoekresultaten dus gebruik deze goed. Vertel over het probleem wat je oplost voor je cliënten en wie deze cliënten zijn.

Gebruik een bedrijfspagina!

Heb je nog geen bedrijfspagina op LinkedIn? Maak er dan snel een aan! Op je bedrijfspagina kun je veel informatie vertellen over het bedrijf. Denk aan het verhaal achter het bedrijf en verschillende producten en services. Een bedrijfspagina geeft je verschillende extra mogelijkheden die je met een persoonlijke pagina niet hebt. Je kunt namelijk direct communiceren en je updates richten op je doelgroep.

LinkedIn-gebruikers lezen graag artikelen en nieuwe updates, hiermee houden zij zich up-to-date binnen hun interessegebied. Door regelmatig updates te plaatsen en te delen vanuit je bedrijfspagina blijft het aantal vertoningen en volgers groeien. Het zorgt voor affiniteit, men voelt zich verbonden met jouw bedrijf.linkedin

Wees zuinig op je netwerk!

Je bedrijfspagina zal niet direct vollopen met volgers. Geen zorgen, dat komt vanzelf naarmate je actief bent, en blijft, op LinkedIn. Nodig actief contacten uit en wees niet te kieskeurig als het gaat om uitnodigingen accepteren. Treedt buiten je vakgebied, connect met advocaten welke andere specialisaties hebben. Zorg dat je deze lijntjes ten alle tijden warm houdt.

Na het opbouwen van je netwerk is het ook zaak dat je deze goed onderhoudt. Luister naar je volgers, reageer daar op en zorg voor een oplossing van hun probleem. Interactie laat zien dat je ook gewoon een persoon bent, laat naast het bedrijf ook je menselijke kant zien. Gebruik zo min mogelijk vaktaal, zorg dat je volgers je begrijpen. Juridisch taalgebruik zal buitenstaanders afschrikken.

Vind je het tijd om je meer te verdiepen in de mogelijkheden van LinkedIn en ben je benieuwd wat wij je te bieden hebben? Neem dan snel contact op en kijk samen met ons naar de mogelijkheden!