Datum 23 september 2019

Hoe gebruik je Snapchat voor bedrijven?

Met meer dan 100 miljoen dagelijkse actieve gebruikers ligt er veel potentie voor bedrijven bij Snapchat. Maar net als andere sociale netwerken is het voor een bedrijf moeilijk om uit te springen op Snapchat. Lees verder voor 4 tips om je hierbij te helpen.

#1 Zo maak je een goede Snapchat Story

Iedereen is gewend om Snapchat te gebruiken voor persoonlijke doeleinden, voor je bedrijf gaat het iets anders. Het is belangrijk om te weten als merk hoe je een goede Snapchat Story maakt. Creëer een echt verhaal. Vertel een verhaal via je Snapchat Story, het kan heel simpel zijn, door bijvoorbeeld iemand mee te nemen door een proces. Verder is het belangrijk om leuke muziek, stickers en emoji’s te gebruiken.

#2 Ideeën voor Snapchat Story

Nieuwe ideeën verzinnen voor Snapchat kan moeilijk lijken, maar denk net als bij je andere kanalen voor je content kalender. Wanneer je content plant voor de maand (of voor de week), denk dan aan hoe je een product of merk wilt promoten. Bewerk je foto’s en maak de teksten net als je zou doen voor Instagram. Het enige verschil voor Snapchat is dat je het niet kan inplannen, maar dat je ze op de dag zelf moet posten.

#3 Blijf in contact met jouw volgers

Naast dat je op Snapchat iets in je story zet, kan je ook chatten met je volgers. Dat is super leuk en daarnaast ook een goede manier om persoonlijk in contact te blijven met je klanten. Vraag dus ook interactie in je story op Snapchat. Om de berichten van je volgers te ontvangen, moet je dat wel aanzetten bij instellingen.

#4 Promoot op andere kanalen

Nadat je je Snapchat story hebt gepost is de laatste stap om ze te promoten op je andere kanalen! Dit zal zorgen voor meer views, maar ook voor meer volgers. Zorg ervoor dat ze een reden hebben om naar jouw Snapchat te gaan, door bijvoorbeeld ze te beloven dat je vandaag veel gaat posten op Snapchat.

Heb je na het lezen van de blog nog vragen of opmerkingen? Neem dan contact met ons op!