Datum 9 september 2019

Hoe gebruik je IGTV?

Nog niet zo lang geleden lanceerde Instagram ‘IGTV’. Een nieuwe functie op Instagram om video’s mee te bekijken en te plaatsen. Wat zijn de voordelen van IGTV in het algemeen en als ondernemer? Dat lees je hier!

Wat is IGTV?

IGTV, oftewel Instagram Television, is de nieuwe manier om videocontent te creëren op Instagram. Iedereen kan hiervan gebruik maken; influencers, ondernemers, vloggers, eigenlijk iedere monkey wel. Je kan het zien als een combinatie van Instagram Stories en YouTube video’s.

IGTV vs Instagram Stories

IGTV en Instagram Stories bekijk je beide verticaal. Daarnaast wordt bij beide functies het gehele scherm gevuld. Wat IGTV leuker maakt is dat je content langer kan duren. Hier kan een video 15 seconden tot 10 minuten duren en hij blijft te zien zolang je dat wilt. Bij Instagram Stories kan je video maar maximaal 15 seconden duren en gaat hij na 24 uur weg.

IGTV vs YouTube video’s

Wat bij Instagram Stories niet hetzelfde is, is bij YouTube wel hetzelfde. Je kan langere video’s plaatsen, hierdoor kan je ergens dieper op ingaan. Het verschil met YouTube is dat je hier zoekt op onderwerp en bij Instagram Stories zoek je naar de persoon.

Wat zijn de voordelen voor ondernemers?

Mensen kijken graag naar mensen. Geen reclame, maar echte content. Door middel van IGTV kan dat. Een video hoeft niet perfect te zijn, hoe echter, hoe beter. Tegenwoordig heeft iedereen altijd zijn telefoon op zak, dus jouw volgers zijn altijd bereikbaar.

Kortom IGTV is niet alleen super hip, maar het is ook een hele makkelijke manier om in contact te blijven met jouw volgers.

Heb je na het lezen nog vragen over IGTV? Of heb je hulp nodig bij social media? Aarzel dan niet en neem contact met ons op!