Datum 18 juni 2018

Het gebruik van social media stories

Snapchat was er het eerst mee, inmiddels zijn vrijwel alle social media kanalen gevolgd. Het gebruik van de zogenoemde stories. Waar je timeline eerst vooral bestond uit tekst berichten en foto’s, zijn stories niet meer weg te denken. Onze Social Monkey adviseert je dan ook om er vandaag nog mee te beginnen. Wil je weten waarom, lees dan verder! Hoe ziet jouw story eruit?

De opkomst van stories

Snapchat introduceerde in 2013 de functie om jouw verhaal te delen. Een foto met of zonder tekst die na 24 uur weer verdween. Dit bleef niet onopgemerkt bij de rest. Dankzij het succes hiervan beseften andere social media kanalen dat dit een niet te missen kans was. Snel volgde Instagram, Facebook en zelfs WhatsApp! Het einde van de traditionele newsfeed komt steeds dichterbij.

Social media apps

Waarom zijn stories zo populair?

Beeld zegt meer dan duizend woorden, toetsenborden worden langzamerhand vervangen door camera’s. Iedereen heeft er tegenwoordig bijna één, een smartphone. Je camera heb je dus altijd bij. We zijn 24 uur per dag, zeven dagen per week online. Een foto is met twee drukken op de knop geschoten en gedeeld.

Waarom jij als bedrijf niet achter kunt blijven

Niet alleen de consument profiteert van het gemak van stories. Bedrijven kunnen hier ook gebruik van maken. Het is immers een makkelijke en snelle manier om een boodschap over te brengen op je klanten.

Heeft onze Social Monkey je nieuwsgierig gemaakt en ben je benieuwd wat dit voor jou kan betekenen? Wees niet bang om contact op te nemen, wij helpen je graag op weg!