Datum 23 april 2018

LinkedIn 2018: Het algoritme van de LinkedIn timeline

LinkedIn wordt veelal gezien als een platform waar het draait om netwerken. Echter wordt het steeds belangrijker om content te delen en vooral de kwaliteit daarvan. Je wilt immers een zo groot mogelijk bereik verkrijgen. De reden dat kwaliteit zo belangrijk geworden is, is het feit dat LinkedIn van spammers af wil. Vandaar ook dat ze waardevolle content willen gaan belonen. Hoe ze dat doen? Dat legt onze Social Monkey hieronder uit!

LinkedIn kijkt naar het soort post

LinkedIn heeft graag dat jij als bezoeker op hun pagina blijft. Het hangt er dus stevig vanaf hoe jouw post in elkaar zit. Vandaar dat posts met links naar externe website een stuk lager scoren, dit is echter wel te omzeilen. Wanneer je toch wilt linken naar een externe website kun je dit het beste doen door een reactie te plaatsen met jouw link. Dit gaat echter vaak ten koste van de shares, dit komt omdat reacties niet meegedeeld wordt wanneer een van je LinkedIn connecties je post deelt.

linkedinLinkedIn bepaalt het belang van jouw post

LinkedIn zorgt ervoor dat je post gecategoriseerd wordt. Dit verdelen zij onder in drie categorieën: Spam, lage kwaliteit en geen spam. Dit gebeurd door robots en een kleine test-groep mensen uit je netwerk die de post te zien krijgen. Negatieve invloed wordt beoordeeld door hoeveel personen, naar aanleiding van de post, jou ontvolgen, de post als spam rapporteren en/of de post verbergen. Positieve invloed wordt gezien wanneer iemand de post liked, reageert op de post en/of de post deelt. Wanneer iemand de post deelt, erop reageert en/of het een like geeft, komt het namelijk in zijn of haar netwerk terecht. Dit zorgt er weer voor dat jouw bereik vergroot wordt.

Smaakt dit naar meer? Volgende week volgt deel 2, dan zullen we verder in gaan op ‘vloggende professionals’. Heb je nog vragen voor ons? Neem gerust een kijkje op onze website of neem contact met ons op!