Datum 24 september 2018

De veranderingen in de wereld van klantcontact

Steeds meer bedrijven werken aan een scherp klantcontact beleid. Waar mensen eerst via mail vragen konden stellen of vragen zoeken via de veel gestelde vragen pagina, komen er nu steeds meer chatbots om de makkelijke vragen te beantwoorden. Mensen willen tegenwoordig snel reactie krijgen en zijn niet meer bereid om dagen te wachten. Voor bedrijven is dit hét moment om zich hierin te verdiepen en eraan te werken. Weet jij al hoe?

Messenger en WhatsApp

klantcontact

Waar je vroeger nog moest bellen naar een bedrijf is het nu helemaal anders. Tegenwoordig kan je zelfs al berichten sturen via WhatsApp of Messenger. Dit zorgt ervoor dat mensen een snelle reactie krijgen en dus direct door kunnen. De makkelijke vragen kan je laten beantwoorden door chatbots, maar pas op! Wanneer de vragen te moeilijk of te uitgebreid zijn kan je het beste een medewerker het woord laten doen. Dat zal er uiteindelijk voor zorgen dat een klant het beste wordt geholpen en ook daadwerkelijk iets aan de uitleg heeft. Dit is natuurlijke al een mooie verbetering voor het klantcontact, maar er is meer!

Voice search

Steeds vaker gebruiken mensen voice search. Denk aan Siri of spraakmemo’s op WhatsApp. Dit zal in de toekomst alleen maar toenemen en in 2020 verwachten trendwatchers dat de helft van alle zoekopdrachten via voice search plaatsvindt. Hier kan je als bedrijf op gaan inspelen, zodat je niet voor vervelende verrassingen komt te staan. De mensen kunnen dan de vragen inspreken, perfect voor een goede manier van klantcontact!

Mocht je meer willen weten of heb je een vraag? Neem dan contact op!