Datum 16 juli 2018

Dé manier om in contact te komen met je klanten via WhatsApp!

Door de groei van social media kanalen is het steeds belangrijker voor bedrijven om hierin mee te spelen, zo ook WhatsApp. Steeds meer mensen sluiten zich aan in de wereld van social media. Niet vreemd dat bedrijven via deze weg gaan adverteren en bedrijfspagina’s aanmaken. Gemak is hierin een belangrijke factor geworden. Niemand wilt veel moeite doen als het makkelijk kan. WhatsApp heeft hier slim op ingespeeld. In deze blog leggen wij je uit, hoe je gemakkelijk jouw bedrijfsaccount kan gebruiken via WhatsApp. Let goed op want we typen het maar één keer!

Wat kan je toevoegen aan WhatsApp business?

Het is nu mogelijk om je eigen WhatsApp business profiel te hebben. Zo kunnen klanten makkelijk contact met je opnemen. Dit account kan je verifiëren met een vast telefoonnummer of een mobiel nummer waar nog geen WhatsApp op is geïnstalleerd. Gebruik wel +31 voor je nummer, anders word je niet gevonden. Wanneer je account geverifieerd is, kan je jouw bedrijfsgegevens instellen.
Eerst voer je , je naam in en stel je logo in als profielfoto. Je naam kan je maar eenmalig invoeren dus zorg dat deze er goed in staat.
Vervolgens kan je de volgende gegevens toevoegen:WhatsApp
– Locatie van je bedrijf
– Adres van je bedrijf
– Website van je bedrijf
– Openingstijden
– E-mailadres
– Omschrijving van je bedrijf en eventuele extra informatie

Statistieken checken!

Een mooi pluspunt aan van deze ontwikkeling is dat je ook statistieken kan bekijken. Zo kan je zien hoeveel mensen je bericht lezen, hoeveel berichten je hebt ontvangen en hoeveel berichten je hebt verstuurd.

Mocht je meer willen weten of ben je nieuwsgierig of dit iets voor jou is? Neem dan contact op!