Datum 10 juni 2019

Wat is Instagram shopping?

Voor merken en bedrijven is Instagram Shopping een uitstekende tool om producten te tonen zonder dat de doelgroep de app hoeft te verlaten. Ben je benieuwd hoe dit werkt? Lees dan snel verder, want in deze blog gaan we dieper in op dit onderwerp.

Instagram Shopping

Wat is Instagram Shopping?

Instagram Shopping is een nieuwe feature van Instagram die het mogelijk maakt, om direct in een Instagram post, producten te taggen. Met één klik wordt relevante informatie getoond zoals product beschrijvingen en prijzen zonder de app te verlaten. Het is eigenlijk een gemakkelijkere manier van winkelen. Als bedrijf heb je de mogelijkheid om berichten te delen met je volgers. Hierdoor kom je makkelijker in contact met je publiek en hebben jouw volgers een gemakkelijkere manier van winkelen. Dus een win-win situatie!

Hoe werkt Instagrap Shopping voor kopers?

Je kunt op producten tikken en zo uit verschillende opties kiezen zoals de grootte of kleuren. Vervolgens kan je doorgaan met betalen zonder Instagram te verlaten. Het enige wat je moet doen is je naam, adres, e-mail en factuurgegevens invullen wanneer je voor de eerste keer incheckt. Zodra je eerste bestelling is voltooid, wordt je informatie opgeslagen voor toekomstige aankopen en ontvang je meldingen over de verzending en bezorging. Het is een veel beter gestroomlijnde benadering van winkelen.

Hoe pak je Instagram Shopping aan als verkoper?

Instagram Shopping kan naadloos aansluiten bij je Instagram-feed. Je kunt Instagram Shopping posts maken in je profielfeed of je Stories. Zodra je je account hebt ingesteld voor Instagram Shopping, is het heel eenvoudig om je eerste post te creëren. Voor feedberichten kan je maximaal 5 producten per afbeelding en maximaal 20 producten labelen in een carrouselafbeelding. Net als gewone posts kan je filters en bijschriften toevoegen. Allereerst deel je je posts en verhalen met je volgers die al geïnteresseerd zijn in je merk of product. Als volgers op info klikken, kunnen ze rechtstreeks op Instagram inchecken of worden doorgestuurd naar de website. Als verkoper hoef je dus alleen je producten te taggen en zorgen voor unieke en leuke content.

 

Het hebben van Instagram Shopping in je feed is een functie waar je zeker van wil profiteren. En het goede nieuws is dat het gemakkelijk te gebruiken is en doe je je doelgroep er ook een plezier mee! Heb je na het lezen van deze blog nog vragen of opmerkingen? Neem dan contact met ons op!