Datum 22 april 2019

Op welke SEO trends moet je letten in 2019?

Wil jij in 2019 (nog steeds) bovenaan staan in Google? Dan moet je met veel factoren rekening houden. De ondernemer met creatieve content, die snapt wat zijn of haar doelgroep wenst, scoort de meeste SEO punten. De beste content zal winnen en daarom is het handig om up-to-date te zijn van de laatste SEO trends. Lees snel verder om hier achter te komen!

SEO marketing

#1 De basis

De basis van zoekmachineoptimalisatie veranderd eigenlijk nooit zoveel. Google legt de basis uit in haar Startersgids voor zoekmachineoptimalisatie. Het is van belang dat jij de zoekmachine snapt maar wederzijds ook.

#2 Keywords worden minder relevant

De keywords worden minder interessant doordat Google de context van een artikel steeds beter snapt. Dit is een voordeel voor de schrijver, omdat de schrijver zich volledig kan focussen op het creëren van een goed artikel.

#3 Op verschillende manieren zoeken

Zoeken kan in 2019 op allerlei manieren. Zo kan je met ‘voice search’ of in de auto iets opzoeken. Deze nieuwe manier van zoeken zal leiden tot nieuwe strategieën. Spraak gestuurd zoeken zal dus steeds belangrijker en uitgebreider worden.

#4 Afbeeldingen om zoekresultaten te verduidelijken

Google test telkens manieren om de zoekresultaten te verbeteren. Één van die manieren is dat afbeeldingen een betere gebruikservaring opleveren. De afbeeldingen ondersteunen de zoekresultaten zodat het duidelijk is wat er gepresenteerd wordt.

#5 Video’s zijn in opkomst

Video’s zijn sterk in opkomst en blinken met name uit in het overbrengen van veel informatie. Het vergt minder concentratie om een video te bekijken dan een artikel te lezen. Net als geschreven content, is het mogelijk om (YouTube) video’s te optimaliseren voor vindbaarheid.

Hopelijk heb je wat gehad aan de trends in deze blog. Heb je na het lezen nog vragen of opmerkingen, neem dan gerust contact met ons op!