Datum 26 augustus 2019

Op een efficiënte manier B2B-influencers inzetten, hoe doe je dat?

In de B2C-markt wordt steeds meer gebruik gemaakt van influencers. Het is een van de makkelijkste en efficiëntste manier om je doelgroep te bereiken. Waarom zouden we het ook niet gebruiken in de B2B-markt? Hier lees je hoe.

B2B influencers

Ga op zoek naar de juiste influencer

Zorg dat jouw bedrijf past bij de persoon en maak duidelijk wat de toegevoegde waarde is van jouw bedrijf. Het is belangrijk dat je engagement toont en weet met wie je een samenwerking aangaat Vragen die je jezelf kan stellen zijn; Hoeveel volgers heeft deze influencer? Wat voor samenwerkingen is deze influencer voorheen al aangegaan?

Help je influencer

Het is natuurlijk aantrekkelijker voor een influencer als je doelgroep aansluit op die van hen. Zoek een onderwerp die jouw target in verbinding brengt met de influencer. Hierdoor zorg je voor een win-winsituatie en creëer door middel van goede content meer waarde aan hun publiek.

Interactie met een influencer

Dwing interactie vanuit de influencer; stel vragen onder zijn posts en geef jouw view over bepaalde onderwerpen. Interview de influencer voordat je een samenwerking aangaat. Hierdoor bouw je niet alleen een connectie op, maar ook mogelijkheden voor ontwikkeling in jouw bedrijf.

Kortom het gaat om het opbouwen van een langdurige en wederzijds voordelige samenwerking, dit door middel van het zoeken naar de juiste persoon en te kijken welke voordelen jullie beide eruit halen.

Heb je na het lezen van deze blog nog vragen of opmerkingen met betrekking tot het inzetten van B2B-influencers? Neem dan contact met ons op!