Datum 20 mei 2019

Hoe zet je Snapchat, op zakelijk gebied, het beste in?

Snapchat is één van de populairste social media apps op dit moment. Maar waarom is het medium zo razend populair en kan je er al bedrijf zijnde niet meer omheen? Lees dan snel verder, want wij gaan hier graag dieper op in!

Snapchat marketing

In Amerika is het zo dat bedrijven kunnen adverteren via Snapchat. In Nederland is dit (nog) niet mogelijk, maar toch kan snapchat op zakelijk gebied heel interessant zijn. Voordat je als bedrijf zijnde met Snapchat wil werken moet je je eerst afvragen of je doelgroep op dit medium actief is. Met Snapchat bereik je vooral de leeftijd tot en met 34 jaar. Hier onder vind je een aantal mogelijkheden om je doelgroep te bereiken via Snapchat:

#1 Kijkje in de keuken

Snapchat is een uitstekend medium om de volgers een kijkje in jouw keuken te laten nemen. Zo kun je bijvoorbeeld bepaalde processen laten zien van jouw product of dienst zodat de volger een beter beeld krijgt van jouw bedrijf. Daarnaast is het een ideale vervanger voor een bedrijfsfilmpje.

#2 Acties via ‘Mijn Verhaal’

Door het geven van kortingscodes of win-acties zorg je er voor dat bestaande volgers blijven en nieuwe volgers aangetrokken worden. Het is ook mogelijk om jouw QR code van jouw profiel te delen op andere social media kanalen zodat de volgers op de andere platformen je ook gaan volgen op Snapchat.

#3 Interactie creëren

Persoonlijk contact met een bedrijf via social media is een trend die enorm in opkomst is. Via Snapchat is het ook mogelijk om te chatten waardoor volgers makkelijk vragen kunnen stellen. Je kunt als bedrijf je volgers ook om feedback vragen.

#4 Sneak Peek

Snapchat komt goed van pas als je nieuwsgierigheid wil creëren bij je volgers. De foto’s en filmpjes op jouw verhaal zijn 24 uur beschikbaar waardoor je bijvoorbeeld een Sneak Peek van je nieuwe product kunt geven.

Statistieken

Bij bijvoorbeeld Facebook is het mogelijk om statistieken te zien van bepaalde posts. Bij Snapchat is dit niet mogelijk. Snapchat wordt daardoor vooral gebruikt voor klantenbinding en het verbeteren van je imago. Het is wel mogelijk op globale statistieken te zien, zoals:

  • Het aantal volgers.
  • Hoevaak je Snaps zijn geopend.
  • Hoeveel mensen jouw verhaal hebben bekeken.
  • Hoeveel screenshots er zijn gemaakt van jouw Snaps.

 

Zo zie je dat Snapchat toch een handig medium kan zijn op zakelijk gebied. Heb je na het lezen van de blog nog vragen of opmerkingen? Neem dan contact met ons op!