Datum 29 april 2019

Hoe maak je een goede Instagram biografie?

Je Instagram profiel is de nieuwe homepage van je business. Een goede biografie helpt je om meer volgers aan te trekken. Je doel is om je profielbezoekers om te zetten naar volgers of klanten. Ben jij klaar om een goede Instagram biografie te maken? Lees dan snel verder!

Instagram biografie

Een eerste indruk maak je maar één keer. Binnen enkele seconden maken bezoekers de keuze of ze je wel of niet gaan volgen. Wij hebben een aantal onderwerpen gemaakt om je te helpen bij een goede biografie.

Plaats een titel in je biografie

Bovenaan je biografie kan je een titel plaatsen. Normaal gesproken heeft Instagram jouw naam ingevuld maar dit kan je ook aanpassen. Je kunt hier je bedrijfsnaam neerzetten of misschien wel je expertise. Je kunt dus bepaalde trefwoorden gebruiken zodat mensen je kunnen vinden tussen de zoekresultaten.

Beschrijf je business met de juiste termen

Gebruik de trefwoorden waar je bedrijf om bekend staat. Zo kan een bezoeker meteen zien wat voor bedrijf je voortzet. Verplaats jezelf in de bezoeker en gebruik dan de juiste trefwoorden die de aandacht van de bezoeker trekt.

Maak je bio overzichtelijk en gebruik emoticons

Sommige emoticons zeggen meer dan een aantal woorden. Daarnaast is het een leuke vervanging van de opsommingstekens. Je hebt inmiddels maar 150 tekens om in je biografie te verwerken.

Gebruik een ‘call to action’ en hashtags

Als je bezoekers wil doorverwijzen naar je website of naar je producten, dan is het handig dat je hier een link van plaatst in je biografie. Ook kan je hashtags toevoegen waar je mee geassocieerd wil worden.

Vul je gegevens in

Maak het eenvoudig voor bezoekers om contact met je op te nemen. Dit doe je door je e-mailadres, telefoonnummer en adres toe te voegen.

Zoals je ziet is het eigenlijk vrij simpel om een goede Instagram biografie te maken. Mocht je ondertussen wat vragen of opmerkingen hebben, neem dan contact met ons op of neem een kijkje naar onze Instagram training!