Datum 15 april 2019

Hoe lanceer je een product op social media?

Het plannen van een nieuwe productlancering op social media kan moeilijk zijn, maar het is ook een kans om nieuwe volgers of klanten aan te trekken. Ben jij klaar om je productlancering op social media te plannen? Lees dan snel verder!

Productlancering

#1 Stel een doel

Als je begint met het plannen van de lancering van je product, dan is het belangrijk om te beginnen met je doelen en je KPI’s op papier te zetten. Het is belangrijk dat je definieert wanneer het een succes is. Zodra je dit omschreven heb kan je doelen gaan bedenken.

#2 Kies je social media kanalen

Nu je een doel voor jezelf hebt gesteld kan je gaan kiezen welke social media kanalen je kan gaan gebruiken. Het is van belang dat je voor elk platform een andere strategie kiest.

#3 Digitale planning

Als je hebt gekozen welke social media kanalen je gaat gebruiken om je product te lanceren is het handig om je te focussen op de digitale planning. Denk hierbij aan foto’s, video’s, grafische afbeeldingen en ga zo door.

#4 Influencer marketingstrategie

Het is in 2019 een trend om gebruik te maken van influencers en daarom is het bijna essentieel om je product te lanceren. Het is een goede manier om meer mensen te bereiken en vaak ook de juiste doelgroep, mits je met de gepaste influencer werkt! Als je met meerdere influencers werkt is het een strategie om alle influencers op dezelfde dag iets te laten posten.

#5 Bereid je sociale media-inhoudskalender voor

Zodra je al je inhoud en middelen hebt, is het tijd om een inhoudskalender te maken en plannen. Nu je een lancering ’s dag hebt gepland wil je een tijdlijn gaan creëren voor dat je de lancering nadert.

#6 Volg en meet je succes

Bij #1 heb je jouw doelen en KPI’s vastgesteld. Dit is het moment om je doelen te volgen en te meten. Gaat de lancering volgens plan of moet je toch nog wat dingen aanpassen?

Als je na het lezen van deze blog nog vragen of opmerkingen hebt kan je altijd contact met ons opnemen!