Datum 25 maart 2019

Hoe kan je YouTube gebruiken als marketingtool?

Je bent vast al wel bekend met het platform YouTube. Het is bijna de vervanger van de televisie te noemen. Maar hoe gebruik je YouTube als marketingtool? Wij leggen dit graag voor je uit!

YouTube marketing

YouTube is de op een na grootste zoekmachine ter wereld. Dagelijks heeft het platform miljarden gebruikers waardoor het voor vele bedrijven interessant is om het platform te gebruiken als marketingtool. De volgende onderwerpen zijn daarom belangrijk.

Het maken van relevante video’s

Gebruikers van YouTube gebruiken YouTube niet om iets te kopen maar vooral om een leuke- of informatieve video te bekijken. Het is daarom ook verstandig om bijvoorbeeld je product(en) of dienst(en) uitgebreid toe te lichten.

De tijd van de video’s

YouTube beloont creators voor hoe lang mensen naar je video’s kijken. Het is daarom voor jou van belang om er achter te komen wat de juiste lengte is voor jouw video’s.

Upload regelmatig

Als je een band wil creëren met je kijkers, is het van belang dat je regelmatig een video upload. Je presteert beter in de zoekresultaten als je actieve abonnees hebt. De meeste kanalen uploaden één keer per week een filmpje.

Gebruik influencers op YouTube

Het is ook mogelijk om een influencer in te schakelen als je het maken van video’s te veel werk vindt. Een influencer is iemand die veel volgers heeft op Social Media en die zijn of haar ervaringen verteld met zijn of haar volgers. Het is van belang dat je dan een influencer zoekt die aansluit bij jouw doelgroep. Een influencer die video’s maakt over kleding past niet echt bij producten voor auto’s, dus maak hier een zorgvuldige keuze in!

Vind je het beheren van een eigen YouTube kanaal te veel werk? Dan is het ook nog mogelijk om te adverteren op YouTube. In de volgende blog gaan we hier verder op in. Mocht je ondertussen nog vragen op opmerkingen hebben neem dan vooral contact met ons op!