Datum 4 maart 2019

Hoe kan je slim adverteren op LinkedIn?

LinkedIn is gericht op vakmensen en je ziet dit ook terug in de informatie die mensen delen op dit platform. Maar hoe bereik je deze vakmensen nu het beste?

LinkedIn gebruikers willen vooral op de hoogte blijven van de professionele activiteiten van hun netwerk. Zo is het mogelijk om nieuwe medewerkers, opdrachten of opdrachtgevers te werven maar je kan LinkedIn ook prima gebruiken om op zoek te gaan naar een nieuwe baan.

Targetting op LinkedIn

Als je op LinkedIn gaat adverteren kan je je op verschillende gegevens richten. Denk hierbij aan de huidige functie, functietitel, studierichting, vaardigheden en het aantal jaren ervaring van een persoon. Daarnaast is het ook mogelijk om je te richten op een bedrijfsnaam, tak en grootte.

Vervolgens kan je kiezen tussen twee mogelijkheden op het gebied van adverteren, namelijk: tekstadvertenties of gesponsorde content. De tekstadvertenties zijn wat kleiner en dus ook minder opvallend. Bij gesponsorde content kan je een specifieke advertentie waardoor mensen de berichten sneller en beter lezen.

 

Advertentiedoelen

Als je hebt bepaald op welke doelgroep je je gaat richten kan je een advertentiedoel kiezen. Er zijn twee advertentie doelen:

  • Doorsturen naar de URL van je website (Je stuurt de mensen om verdere informatie te vinden op jouw website).
  • Leads verzamelen (LinkedIn gebruikers kunnen formulieren indienen met de informatie die zij op hun profiel hebben staan).

 

Homepage

Als je hebt gekozen om bezoekers te genereren op je website dan is het belangrijk dat je de homepage van je website goed hebt ingericht. Dit is de eerste pagina die de bezoekers zien en dus ook de eerste indruk die zij hebben over jouw bedrijf. Als je voldoende interesse hebt gewekt, is het belangrijk dat je de bezoeker aanspoort om acties te ondernemen. Denk hierbij aan een aankoop of aanvraag.

Mocht je na deze blog nog vragen hebben over LinkedIn of ben je geïnteresseerd naar meer informatie over dit platform? Neem dan contact met ons op of neem een kijkje naar onze LinkedIn training!