Datum 13 mei 2019

Adverteren via Instagram stories, hoe werkt dat?

Zit jouw doelgroep op Instagram en heb je een interessant verhaal met ondersteunende foto’s? Dan is adverteren via stories misschien iets voor jou! In deze blog geven we informatie over de Instagram stories en hoe je met de stories kunt adverteren. Ben je hier benieuwd naar? Lees dan snel verder!

Instagram adverteren

 

Instagram is een hot platform op het gebied van het delen van foto’s en video’s. Vooral in de doelgroep tot 39 jaar is dit een interessant platform. Daarnaast is Instagram een onderdeel geworden van Facebook en zijn er steeds meer functies van Facebook in Instagram geïntroduceerd. Het zal dus steeds gemakkelijker worden om als bedrijf met Instagram te werken.

Maar wat is nu een Instagram story?

Een Instagram story is een korte foto of video die voor de komende 24 uur te zien is. Na de 24 uur verdwijnt de story. Een Instagram story duurt maximaal 15 seconden, maar als je er meerdere achter elkaar plaatst is het mogelijk een langere story te maken. In je story kan je een filter, locatietag, hashtag of andere leuke dingen toevoegen.

Hoe adverteer je via een Instagram story?

Je kunt een story aanmaken in de Instagram app zelf en je kunt de story uploaden naar Advertentiebeheer van de Facebook Business Manager, maar je kunt de story ook direct aanmaken in de Business Manager. Vervolgens kan je de story toevoegen aan een campagne zoals je gewend bent in Facebook. Bij plaatsingen stel je dan Instagram in en je story is gesponsord!

Voordelen van adverteren met Instagram stories:

  • Instagram stories zijn beeldvullend, je kijker(s) zijn dus niet snel afgeleid.
  • Instagram stories staan bovenaan je newsfeed, je ziet ze dus als eerste.

 

Tips voor adverteren met Instagram stories:

  • Bijna 60% van de stories worden bekeken met het geluid aan. Voeg dus leuke audiofragmenten toe aan je story.
  • Wees creatief. Zorg dat de story bij je bedrijf past en maak geen advertenties na van andere bedrijven.
  • Zorg dat je een kort en krachtige story maakt.

 

We hopen dat we je voldoende hebben geïnformeerd over de Instagram stories. Mocht je vragen of opmerkingen hebben na het lezen van de blog, neem dan contact met ons op of neem een kijkje naar onze Instagram trainingen!