Er komen maandelijks meer dan 1 miljard unieke bezoekers naar YouTube en er wordt per minuut meer dan 60 uur aan video’s geüpload. Je kunt dus wel zeggen dat het publiek op YouTube erg groot is. We leggen je graag uit hoe je van start gaat met het adverteren op YouTube.
Welke advertentiemogelijkheden zijn er op YouTube?
Er zijn simpelweg drie opties betreft de advertentiemogelijkheden op YouTube:
- In-Display
Dit soort advertenties worden weergegeven in de zoekresultaten op YouTube, in gerelateerde video’s en op websites van partners. De advertentie is klein en als er op de advertentie wordt geklikt dan telt dit als conversie.
- In-Search
YouTube In-Stream advertenties zijn video’s die voor, tijdens of na een video afgespeeld worden. Dit zijn vaak de advertenties die je na 5 seconden kan overslaan. Je betaalt pas voor de advertentie wanneer de video minimaal 30 seconden of helemaal bekeken is. Dit biedt de mogelijkheid om, voor een relatief lage investering, je video bij een breed publiek onder de aandacht te brengen.
- Gereserveerde Media
Als je een groot budget hebt, dan kan je ook media plaatsingen reserveren. Je koopt als het ware posities in op YouTube. Daarnaast heb je de mogelijkheid per 1000 vertoningen (CPM) of per dag (CPD) te betalen. Je kunt verschillende posities inkopen namelijk In-Display, In-Stream of een paginabrede positie.
Targeting mogelijkheden
Je kan je doelgroep op talloze mogelijkheden aan spreken. Je kan dit vergelijken met de targeting mogelijkheden via AdWords. Naast targeting op geslacht, leeftijd en zoekwoorden zijn er ook nog andere mogelijkheden, bijvoorbeeld het type video dat wordt bekeken. Het is dus mogelijk om je doelgroep specifiek te benaderen.
Wij hopen dat we voldoende informatie hebben gegeven over de advertentiemogelijkheden op YouTube. Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben betreft dit onderwerp, neem dan gerust contact met ons op!