Van bedrijven blogs tot digitale advertenties op social media, er zijn talloze manieren om jouzelf of jouw bedrijf te promoten op het internet. Maar je kan niet zomaar content publiceren zonder strategie. Kijk hiermee goed uit, want een verkeerde strategie kan je meer schaden dan helpen.
Daarom hebben hier 5 fouten op een rijtje gezet die je moet voorkomen als je jezelf wil promoten online.

  1. Jezelf voordoen als iemand die je niet bent
    Je zal in alles wat je doet authentiek moeten zijn. Doe nooit alsof. Verander je standpunten niet omdat je graag in een bepaalde markt wil passen. Wees duidelijk in wie jij bent, wat je kan bieden, waar je voor staat en zorg dat jouw externe merk hierop aansluit.
  2. Iemand anders nadoen
    Zowel mensen als bedrijven hebben persoonlijkheden. De sleutel tot een identiteit is het omarmen van de echte jij en dat verwerken in jouw onlinepositie. Op deze manier zal je ook een gelijkgestemde groep volgers krijgen. Vermeid het nadoen van anderen. Blijf jezelf.
  3. Niet focussen op de klant
    wanneer je jezelf, je product of je bedrijf gaat promoten, dan is het essentieel dat je niet de focus legt op jouzelf, jouw product of jouw bedrijf. De focus moet gelegd zijn op de klant. Welke problemen liggen er voor de klant? Welke behoeftes, wensen of verlangens heeft de klant? Als je jouw diensten of producten in de context zet van de klant, dan creëer je de juiste service. De klant vooropstellen levert altijd het beste resultaat op.
  4. iedereen willen bereiken
    Hecht waarde aan degene die jouw producten en service gaan gebruiken. Je richten op de klant die aannemelijk jouw producten zal kopen, zal een verbinding creëren tussen die klant, jouw merk, het product en de service. Als er eenmaal die verbinding is zal de klant groeien in loyaliteit richting jouw merk. Als je mensen gaat overspoelen met jouw reclame of marketing, zullen die berichten eerder worden beschouwd als spam, en zal jouw merk hen afschrikken.
  5. Constant versturen van verkoop berichten
    onthoudt dat marketing je geen klanten oplevert. Het enige dat marketing doet is mensen bewust maken van wie jij bent en wat jij doet. Jouw doel moet zijn het opbouwen van vertrouwen voordat je verkoop berichten rondstuurt. Je moet de focus voor het grootste deel leggen op jouw promotieactiviteiten over het aanbieden van nuttige informatie en alleen een klein deel op het versturen van verkoop berichten.
  6. Het alleen laten zien van jouw bedrijf
    Social media geeft ons de mogelijkheid om meer te laten zien van onszelf en ons bedrijf. Klanten leren graag de persoon/personen achter het merk kennen. Dat bouwt een gevoel van connectie, vertrouwen en loyaliteit. Dus zorg dat het niet alleen maar over jouw bedrijf gaat, maar deel jouw verhaal, jouw motieven, jouw interesses en desinteresse. Op deze manier krijgt de doelgroep inzicht in wie jij bent, en zullen ze jou en jouw merk ook sneller vertrouwen. Dit zou kunnen leiden tot succes in jouw verkopen.
  7. Van je merk afdwalen
    De juiste manier om jouzelf en jouw bedrijf, online te promoten, is om continuïteit te hebben in jouw merk. Laat jezelf niet afdwalen door berichten of posts van andere merken; blijf altijd consistent in jouw berichten en posts. Wanneer je online actief bent, is consistentie is iets wat je moet vermeiden. Een consistente groep volgers zal je niet winnen met inconsistente posts.