Interactie met je volgers is essentieel om te groeien in het algoritme. En Engagement is de key voor meer bereik, maar toch kan het lastig zijn om content te verzinnen waarin je jouw volgers in actie laat komen. Inspiratie nodig? Kijk dan zeker verder!

#1 Dilemma

Een dilemma kan gemakkelijk gebruikt worden voor merken die producten aanbieden. Mensen geven graag hun mening over iets, dus vraag die dan ook zeker in je post. Leg je producten naast elkaar en vraag aan je volgers welke zij mooier vinden. Daarnaast kan je ook gebruik maken van de functie ‘Poll’ die Facebook aanbiedt.

#2 Vragen om een like

Dit lijkt voor sommige in eerste instantie wat opdringerig, maar probeer het eens uit en kijk hoe je volgers reageren. Denk aan een post waarbij je volgers tussen twee dingen kunnen kiezen en bij de ene keuze een duimpje moeten geven en bij de andere keuze een hartje. Als je dit te vaak gebruikt in je post kan dit wel een opdringerige indruk achterlaten, dus wees hier voorzichtig mee.

#3 Maak af

Begin in je post met een zin die je eindigt met een open gedeelte. Je vraagt daarna aan je volgers om de zin af te maken. Op deze manier betrek je jouw volgers bij een post en dit zorgt voor meer interactie. Gebruik hierbij zeker je creativiteit.

#4 Gemakkelijke vraag

Als je iets post op Facebook zorg er dan altijd voor dat jouw volgers de mogelijkheid hebben om te reageren. Dit kan ook op een heel laagdrempelige manier, door middel van het stellen van een makkelijke vraag. Denk aan het vragen naar iemands favoriete seizoen. Het ligt er natuurlijk aan wat voor foto je erbij plaatst, maar stel een vraag die voor iedereen te beantwoorden is.

#5 Herkenbaarheid

Kijk eens af bij andere kanalen, zoals RUMAG. Zij doen dit gedeelte goed. Door middel van het schetsen van een herkenbare situatie, lok je uit dat mensen erop gaan reageren of elkaar gaan taggen. Dit leidt tot veel meer bereik!

Meer informatie over het uitlokken van interactie in jouw post? Neem dan gerust contact met ons op.